Wpływ e-voting na partycypację wyborczą - etap 2

1 uniwersytecka klasa kompetencji międzykulturowych kontynuuje prace w projekcie zatytułowanym: Wpływ e-votingu na partycypację wyborczą. Projekt ma charakter badawczo-dydaktyczny. W odniesieniu do aspektu badawczego celem projektu jest zweryfikowanie, czy wprowadzenie nowych metod głosowania może stanowić czynnik pozytywnie wpływający na frekwencję wyborczą wśród młodzieży. 
 
Zajęcia, które odbyły się 26.01.2015 zostały podzielone na dwie cześć. W pierwszej pracowała cała grupa wraz z Barbarą Moś - Ambasadorką Programu Dialogu Usystematyzowanego na Małopolskę i działaczka Stowarzyszenia Europe4Youth. W programie znalazły się kwestie teoretyczne: wymiary i poziomy partycypacji, jej formy i rodzaje (ze szczególnym uwzględnieniem roli Trzeciego Sektora), jak i kwestie praktyczne związane z możliwościami partycypacji publicznej młodzieży zarówno na poziomie lokalnym, krajowym, jak i Europejskim. Podczas zajęć przeprowadzone zostały także konsultacje społeczne w ramach Programu Dialogu Usystematyzowanego (koordynowanego przez Komisję Europejską) na temat sposobów zwiększania partycypacji młodych ludzi w życiu politycznym. W drugiej części uczniowie zostali podzieleni na grupy reprezentujące: partie, media i komisję wyborczą. Warsztaty poprowadziły dr Kinga Anna Gajda, mgr Aneta Pazik oraz mgr Lidia Sokołowska.
 
Data opublikowania: 28.01.2015
Osoba publikująca: Katarzyna Suszkiewicz